Screensharen

Discussie in 'Algemene Chat' gestart door Lysander, 10 dec 2017.

1. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Hey iedereen!

Zoals iedereen wel weet, worden er screenshares gedaan op de meeste practice en HCF based servers. Hieronder ook IckCraft. Nu worden er niet heel veel screenshares gedaan op IckCraft (In ieder geval niet dat ik weet), maar zo nu en dan gebeurd dit wel.
    Onlangs hoorde ik verhalen dat mensen niet in een screenshare willen komen, omdat ze dit inbraak op privacy vinden, waar ik even op in wil gaan.

Is dit inbraak op privacy?
    -
    IckCraft heeft nergens (misschien wel, nergens gezien) een overeenkomst staan over screensharen.
    Wat ik hiermee bedoel, is dat er nergens staat dat als je op IckCraft speelt, toestaat dat ze, wanneer nodig,
    je mogen screensharen. Dus dit kan worden gezien als inbraak op privacy. Hier is trouwens ook een wet
    voor.
    - Zolang zij bij de minecraft folders blijven (Dus .minecraft en java etc) is dit niet zo erg. Wat niet moet
    kunnen (vind ik) is dat ze op je internet gaan, naar je mail, paypal en allemaal folders op je bureaublad.
    Vooral de laatste drie niet. Uiteraard, hieruit kan staff iets ophalen (Of je bijvoorbeeld een client hebt
    gekocht met je paypal) maar dit is letterlijk inbraak op privacy.

Mijn mening
    -
    Ik vind dat screenshares moeten kunnen, maar met een limiet. Je kan niemand dwingen om een
    screenshare tool te downloaden, in zijn/haar mail of andere dingen te kijken, of de hele pc te doorzoeken.
    Zolang het bij de minecraft dingen blijft vind ik dit prima.
    - Als je in een screenshare wordt gehaald, ben je ‘de schuldige’ en kan je via een screenshare bewijzen dat
    je ontschuldig bent. De keuze is dus aan jou. Wil jij je niet laten screensharen is dat best, maar wordt je
    nog steeds verbannen, aangezien je jouw onschuldigheid niet hebt bewezen.

Mijn ervaring
    -
    Ik ben geen goede pvp’er, maar ben een keer op een map verbannen voor ‘ghost client’. Dit was, nadat
    iemand mij gereport had, het gevolg van een screenshare. Maar ik had geen client, wat ze wel dachten,
    maar ik sloot de screenshare af. Deze sloot ik af, nadat ze letterlijk door mijn mapjes gingen zoals foto’s en
    wachtwoorden. Dit is een aantal maps geleden, en ben sindsdien niet gescreenshared. Het is dus mogelijk
    dat het ondertussen professioneler gebeurd. Nadat ik verbannen was, ging ik naar staff die me niet
    geloofden. Het eindigde ermee dat ik een unban van destijds denk ik €10 heb gekocht.

Andere meningen
    -
    Ik wil graag van andere mensen hun mening horen hierover.

Bedankt voor het lezen, ik vind dit zelf wel een interessant onderwerp.

Fijne dag nog!

2. Valcoxic

Valcoxic Owner
    Owner

Lid geworden:
    22 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    68
    Valcoxic
    Goed en duidelijk bericht.

Iedereen heeft recht op zijn eigen privacy en wij hanteren deze ook 100%. Als een staff lid tijdens een screenshare meer doet dan alleen hacks controleren, report dit dan meteen bij een van de owners want dat is absoluut niet toegestaan en word ook zwaar bestraft.

Je hebt ook als speler zeker het recht om een screenshare te weigeren en wij mogen je hierin niet dwingen.
    Maar dan hebben wij ook als server het recht om er dan voor te kiezen je de toegang te weigeren op onze server zonder "bewijs". Die keuze ligt weer geheel bij ons.

Dus in principe is de screenshare ervoor om vrijwillig te laten zien dat je onschuldig bent en de staff een fout heeft gemaakt zodat je weer lekker verder kan spelen.
    Wij proberen ook als IckCraft zijnde onze screensharders steeds professionelere te maken, zodat dingen wat je in het einde besprak niet meer voor komt.

3. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Top! goed antwoord.

#3 Lysander, 10 dec 2017
    Laatst bewerkt: 10 dec 2017
  4. ParaSourche

ParaSourche Champion
    Admin

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    81
    ParaSourche
    Admin
    Hacks kunnen op HEEL maar dan ook HEEL veel verschillende plekken verstopt zitten. Maar je kan een screenshare altijd weigeren.

5. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Dat weet ik. Maar er zijn limieten. Je kan niemand bannen omdat hij zijn paypal, mail, of folder met bijvoorbeeld foto’s niet wilt laten zien (vind ik).

6. PotGinger

PotGinger Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    18 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    24
    PotGinger
    Opzich hoeft dit geen probleem te zijn aangezien de meeste uit ons staff team, goed kunnen screensharen!

Mvg,

7. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Daar gaat het niet om. Het gaat om privacy.

8. PotGinger

PotGinger Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    18 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    24
    PotGinger
    Weet ik, maar je hoeft niet in foto's te kijken om een ghost client te vinden. Daarom zei ik al ons staff team kan goed screensharen dus ze zullen ook niet in foto's gaan kijken.

Mvg,

9. P0mp3r321_

P0mp3r321_ Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    15 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    P0mp3r321_
    Goed bericht!

Ik ben nog nooit gesceeenshared, en ik denk ook niet dat het gaat gebeuren. Maar ik wil toch even mijn opmerkingen maken over dit topic.

Ik weet toevallig wel hoe je bestandjes goed kan verstoppen in je computer. (niet dat je er iets er letterlijk in stopt). Maar bij bijvoorbeeld een autoclicker kan je van dat bestandje een foto bestand maken. Dus het ziet er uit als een foto, maar als je hem opent, opent hij de auto clicker. (dit is voorbeeld, dit kan met veel meer). Dus als staff niet over al mag kijken wordt het erg makkelijk om een cliënt te verbergen.

Maar ik vind ook dat staff niet hoort te kijken bij wachtwoorden/mail/paypal. Dat heeft immers niks uit te staan met een hack client.

Dit is mijn mening over screensharen.

Groetjes

Sander

10. Zuipen

Zuipen Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    4 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    5
    Beste staffteam,

Als je weigert screensharen.
    Word je dan banned?
    Ik wil dit even weten.

-Mvg
    Zuipen

11. Valcoxic

Valcoxic Owner
    Owner

Lid geworden:
    22 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    68
    Valcoxic
    Ja. Je hebt natuurlijk het recht een screenshare te weigeren maar dan nemen wij het zekeren voor het onzekeren en bannen je dan.

Deel Deze Pagina