[Survival] Unieke ideeën - Inspiratie

Discussie in 'Algemene Chat' gestart door Lysander, 21 nov 2017.

1. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Survival ideeën

Als er een survival server komt, waar nog niks van zeker is, heb ik daarvoor een paar ideeën.

Waarschijnlijk zijn de plugins al lang ingepland, maar misschien is er iets wat jullie kunnen gebruiken/leuk vinden. Dit zijn maar ideeën, ter inspiratie.

Points Shop

Je hebt natuurlijk een geld economy, maar wat mij ook leuk lijkt is een shop met points.

Als je bijvoorbeeld vote, krijg je x points. Met points kan je keys, in-game items (zeldzame) en misschien zelfs ranks voor 3 maanden (uiteraard zijn deze duur) kopen.

Points kan je verdienen in verschillende manieren, ook manieren waarvoor je echt iets moet doen.

Hierdoor zijn spelers meer actief, en het is leuk voor de spelers om zo nu en dan wat extra’s te krijgen.

Boss eggs

Dit zijn spawn eggs met bepaalde bosses, die bosses droppen loot, afhankelijk van hoe goed ze zijn.

In crates en de points shop kan je boss eggs krijgen. Er zijn verschillende bosses, die ook verschillen qua moeilijkheid. Je krijgt betere loot als ze moeilijker zijn. Deze bosses kan je alleen in een bepaalde arena spawnen, niet zomaar ergens in de wereld.

Plugin: https://www.spigotmc.org/resources/1-6-1-12-custombosses-100-customizable.34159/

Het is een premium plugin en kost 12$.

Quests

Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat dit is, het is een soort van opdrachten systeem.

Met Quests kunnen verschillende NPC’s je opdrachten geven. Dit kan in een storyline of niet.

Ook kan je per quest rewards geven, zoals points voor de points shop, keys, geld etc.

Dit kan je ook leuk combineren met de custom boss plugin, waardoor je ‘epische’ quests kan maken.

Hier zijn verschillende plugins voor.

Custom Recipes

Custom recipes zijn dat er meer dingen gecraft kunnen worden, zoals ook het IckArmor op Factions wordt gecraft.

Deze custom recipes zijn bedoeld om spullen te maken die je kan verkopen, zoals food.

Voorbeeld: Met 3x wheat kan je brood maken. Met 3x brood kan je een stokbrood maken.

Dat stokbrood is meer waard dan 3x brood, omdat je er meer werk aan geeft (Het craften).

Voorbeeld: 1x brood kan je verkopen voor €1,50. 1x Stokbrood kan je niet verkopen voor 3x1,50=€7,50, maar voor €9 (Dit is een voorbeeld).

Plugin: https://www.spigotmc.org/resources/custom-recipes.11440/

Hou in gedachte dat dit ideeën ter inspiratie zijn, en nog helemaal moeten worden uitgewerkt.

Ik hoop dat hiervan inspiratie is opgedaan, want ik vind dit persoonlijk leuke en unieke plugins.

- Lysander

Edit: In mijn mening is Survival met wat extra dingen leuker. Normaal survival kan je overal spelen, dus om spelers te krijgen moet je uniek zijn. Uiteraard is dit mijn mening, en andere kunnen hier anders over denken

#1 Lysander, 21 nov 2017
    Laatst bewerkt: 22 nov 2017
  2. PotGinger

PotGinger Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    18 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    24
    PotGinger
    Ik krijg meer een soort 'towny' gevoel, niet echt survival. Misschien moet je het gewoon survival houden en niks mee doen, ja sommige dingen goed instellen.

-PotGinger

3. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Ik vind het juist wel leuk met wat extra’s. Anders is het zo basic.

4. PotGinger

PotGinger Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    18 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    24
    PotGinger
    Weet ik, maar survival is survival, kijk ik vind het leuk maar je maakt van survival snel een andere gamemode dat vind ik jammer.

5. Valcoxic

Valcoxic Owner
    Owner

Lid geworden:
    22 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    68
    Valcoxic
    Extra's komen er zeker in dingen die hier staan stonden er al veel van op de planning :)
    Dus word een top survival

Thryleos vindt dit leuk.
  6. BlauweTIjgerr

BlauweTIjgerr Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    23 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    SchilderSmurf
    Als je een rank op Factions hebt moet je die dan terug kopen op Survival? Btw als het komt ga ik sowieso Spelen #ZinIn!! :)

7. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Nee, ranks zijn global.

8. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Super nice! Schrok even als het vanilla survival zou worden, want ik vind dit veel leuker!

9. Psychoxiz

Psychoxiz Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    18 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    17
    yvyvy
    Een vraagje aan Staff ( @Valcoxic , @FunnyNeems , @ParaSourche ) ... Mensen met rank zouden waarschijnlijk meer blocks kunnen claimen. Maar als mensen met een niet perm-rank bijvoorbeeld eerst met hun rank '10.000' blocks kunt claimen en wanneer hun rank weg is? Kunnen ze dan nog '10.000' blocks claimen of gaan je claims ofzo dan weg...

als je het snapt.......

10. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Ik denk dat ze daar wel iets op verzinnen, of dat je ipv met ranks exta claims hebt dat je ze kan kopen met in-game geld.

11. Valcoxic

Valcoxic Owner
    Owner

Lid geworden:
    22 okt 2017
    Leuk Bevonden:
    68
    Valcoxic
    Mensen met een rank kunnen meer claimen indd dat is de planning maar als je rank weg is dan raak je je claims niet kwijt maar zal je ook niks kunnen bijclaimen of claims kunnen veranderen totdat je weer je normale claim hoeveelheid hebt bereikt.

Psychoxiz vindt dit leuk.
  12. ParaSourche

ParaSourche Champion
    Admin

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    81
    ParaSourche
    Admin
    Zeer goede vraag.

Thryleos vindt dit leuk.
  13. AhZo

AhZo Well-Known Member
    Helper

Lid geworden:
    5 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    11
    AhZo
    Zeker leuke ideeen Lysander, ik vind Survival persoonlijk niet heel leuk. Maar speciale toevoegingen maken het wel dope!
    Ga zo door!<3

Mvg, AhZo

14. Thryleos

Thryleos Well-Known Member
    Helper

Lid geworden:
    13 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    2
    Thryleos
    Het is zeker een leuk idee. Ik ga zeker actief mee spelen & als er hulp nodig is je weet me te vinden.

15. TomiGat

TomiGat Forum Gebruiker
    Forum Gebruiker

Lid geworden:
    18 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    TomiGat
    het idee van die boss vind ik wel Nice. Dan kan je Miss een boss Egg winnen via een Crate en via de store. Dan kan jij die boss egg plaatsen op stel /warp boss en krijg je een shout-out in chat en kan iedereen de boss proberen te killen wie dan het meeste damage doet krijg een prijs de 2 de meeste een iets slechtere prijs en zoverder dat iedereen eigenlijk wel iets kan winnen en degene wie de boss egg geplaatst heeft bedanken.

16. Lysander

Lysander Eindbaas
    Forum Manager

Lid geworden:
    9 nov 2017
    Leuk Bevonden:
    52
    Toodoroki
    Precies!

TomiGat vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina